"mainontaa, joka koskettaa"

Radio mainosmediana

Ensimmäiset kaupalliset radioasemat on Suomessa perustettu vuonna 1985. Kaupallisten radioasemien toiminta rahoitetaan mainosmyynnillä.

Tämän päivän mediaviidakossa radio on kustannustehokas mainosmedia. Radiokanavan valintaan vaikuttavat merkittävästi radioaseman musiikkitarjonta ja tyyli. Radion kulkiessa kuuntelijan mukana minne tämä meneekin, puhutaan aidosta profiloidusta kohderyhmämediasta. Lisäksi radio tavoittaa kohderyhmänsä aktiivisempien tuntien aikana, eli juuri silloin, kun he tekevät ostospaikkaan ja ostamiseen liittyviä päätöksiä. Radiomainonnan etuna on, että sitä ei vältellä tietoisesti esimerkiksi kanavasurffailun tavoin. Radiomainonta onkin helppo tapa tavoittaa kuulija.

Radiomainonta tukee muita mainosmedioita ja siksi onkin tärkeää, että mainostajalla on myös muuta mainontaa samaan aikaan. Esimerkiksi saman äänimaailman toistaminen eri medioissa vahvistaa kampanjaa. Yhdessä internetin kanssa käytettynä asiakkaat saadaan käymään mainostajan kotisivuilla.

Valinta paikallisen ja valtakunnallisen median välillä päätetään mainostettavan tuotteen tai palvelun perusteella.

Radiomainonnalla voidaan nopeasti reagoida muuttuviin olosuhteisiin, koska se tavoittaa kohderyhmänsä heti.

Radiosta vauhtia kampanjaasi!

Hitfactory 
puh. 045 120 5033
email: office(at)hitfactory.fi, http://www.hitfactory.fi