"mainontaa, joka koskettaa"

Spiikki ja mainosääni

Spiikki tarkoittaa puhetta ja se toimii mainoksen kertojana. Se kertoo tarinan, joka herättää kuuntelijan mielenkiinnon. Spiikin taustalle voidaan rakentaa äänimaailma tehostamaan mainoksen tunnelmaa. Spiikkiä tekevän spiikkerin eli ääninäyttelijän, toisin sanoen mainosäänen, valinnassa huomioidaan äänen sävyjen ja ilmeiden sopivuus toteutettavaan mainokseen. Mainosspiikki käsikirjoitetaan, ohjataan ja äänitetään.

Yhdistettynä hyvään käsikirjoitukseen mainoksesta saadaan tarkoitukseensa sopiva, ajatuksia herättävä tai toimintaan kehottava. Radiomainosmaailmassa äänestä syntyy kuuntelijan mielleyhtymien kautta kuva. Jokaiselle omanlaisensa. Spiikit vahvistavat mainoksen uskottavuutta.

Mainosten lisäksi spiikkejä tarvitaan muun muassa dubbauksissa, multimediaesityksissä, yritysvideoesittelyissä, puhelinkehotteissa, tv-mainoksissa ja erilaisissa tiedotteissa. Spiikit voivat kuulua korvaasi myös kauppakeskustiedotteissa ja myymäläkuulutuksissa.

Hyvä spiikki kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa!

Hitfactory 
puh. 045 120 5033
email: office(at)hitfactory.fi, http://www.hitfactory.fi